פיג'ו 3008

פיג'ו 3008 הוא קרוסאובר שהוצג לראשונה בשנת 2009. הדגם הראשון דומה בעיצובו ל-308 מהדגמים הראשונים והגיע עם מנועי בנזין 1.6 ליטר 156 כ"ס, שלא הראו אמינות והיו בהם תקלות רבות. מנוע זה ניתן למצוא גם בפיג'ו RCZ ופיג'ו 508.

הדור השני מבוסס על פלטפורמת EMP2 והגיע עם מנוע בנזין 1.6 ליטר 165 כ"ס וגרסה נוספת עם מנוע דיזל 1.6 120 כ"ס, ששודכו יחד עם תיבת 6 הילוכים יפנית של אייסין. גם המנוע וגם הגיר הם מעולים ואמינים. המנוע שודרג בהמשך והוצעה גירסת בנזין 1.6 ליטר 180 כ"ס.

רכבי ה-3008 החדשים מגיעים עם מנועי פיורטק בנפח 1.2 ליטר שהחליפו את מנועי הבנזין 1.6 ליטר. במנועים אלו, אם הם לא מתוחזקים על פי המלצת היצרן ובזמן אז ישנה בעיה של רצועת הטיימינג המתפוררת, תוכלו לקרוא עוד על כך במאמר שכתבתי על מנועי פיג'ו.

הדור השלישי של מנועי פיורטק 1.2 ליטר יגיע עם שרשרת תזמון עם הספק של 136 כ"ס ושיפורים רבים בהם מערכת שסתומים חדשה, שינויים במערכת הזרקת הדלק ועוד. המנוע עומד ביורו 7, תקן זיהום האוויר האירופאי המחמיר. למנוע זה צפויה להיות משודכת תיבת הילוכים כפולת מצמדים (E-DCS6) בעלת 6 הילוכים שפותחה בשיתוף פעולה עם חברה בלגית. במנוע זה יש שילוב של מערכת הנעה היברידית קטנה שמאפשרת נסיעה עירונית קצרה במהירות נמוכה, בחניונים לדוגמה, ללא שימוש במנוע הבנזין.

כתבתי מאמר שלם על מנועים אלו והתחזוקה שלהם – קראו עוד על מנועי EP6 ו-THP של פיג'ו

אם יש לכם את התקציב, הרכב עם הגירסה הכי מפוארת ומאובזרת של ה-3008 היא ה-GT עם דגם הכולל מנוע היברידי בעל הספק משולב של 300 כ"ס והכי חשוב, בעל הנעה כפולה. הטוב ביותר שתוכלו למצוא בקטגוריה.

מבחינת מנועי הדיזל, גם הם מעולים ומגלים אמינות גבוהה יחסית. בדגם ה-1.5 ליטר החדיש נעשו מספר שיפורים בבוכנות ובראש המנוע והוא מחליף את מנוע הדיזל 1.6 הותיק. הבעיה ברכבים אלו הם בעיות עם מיכל האוראה בהם המשאבה נוטה להתקלקל כל 100 אלף ק"מ ודורשת את החלפת המיכל כולו יחד עם המשאבה.

טעות נפוצה בבחירת רכב היא להתייחס למנוע כחלק היחיד שאמור להיות אמין ברכב. ברכבים המודרניים של היום יש רכיבים לא פחות יקרים שבעת תקלה שלהם יכולים להשבית את הרכב כולו. לדוגמה, בדגמי מנועי הדיזל של פיג'ו 3008 ישנה בעיה בחלקם במערכת האוראה שדורשת החלפה יקרה של המיכל יחד עם המשאבה, בעוד במנועי הבנזין בחלק מהרכבים הולך הממיר הקטליטי ובשני המקרים מדובר בהוצאה לא קטנה.

נכתב על ידי:

יוסי אהרון

יוסי אהרון

בלוגר; מתכנת ואיש מחשבים; בעלים של רכב פיג'ו וחובב המותג בעל הכרות עם כמעט כל דגמי פיג'ו ומנועיהם השונים. הכרות נרחבת עם כלי דיאגנוסטיקה ואבחון תקלות. קראו עוד »

4 תגובות על “פיג'ו 3008”

  1. תמונת פרופיל של רוני
    רוני

    שלום. אני מתלבט האם לקנות פג'ו 3008 דיזל 2022-2023, מפחד מהאמינות.
    1. על מה להקפיד בקנייה ובטיפולים השוטפים?
    2. האם יש מוסך מומלץ בירושלים?
    תודה

    1. תמונת פרופיל של יוסי אהרון
      יוסי אהרון

      שלום רוני,
      לא ציינת באיזה דגם מנוע מדובר.
      ככלל בכל רכב חשוב לוודא כי תוחזק כראוי ובזמן על פי המלצת היצרן.
      איני מכיר מוסך בירושלים אך אמליץ לך לבחור במוסך המתמחה ברכבי פיג'ו.

  2. תמונת פרופיל של מני
    מני

    לגבי מנוע 1.2, גם אם מטפלים לפי הוראות היצרן, עלולים להגיע למצב של רצועת תזמון מתפוררת. כמו כן יש גם בעיות במשאבת שמן ובתכנון טבעות האטימה. מנוע שאפשר להגדיר אותו ״פח אשפה״ .

    מנוע 1.5 – בגרסאות של עד עד 2023, יש שרשרת תזמון במחברת את שני גלי הזיזים שהיא חלשה מדי ונוטה להתפרק. יש גם בעיה במשאבות הסולר.

  3. תמונת פרופיל של דודו
    דודו

    התנעת בוקר קשה,אחרי 6 נסיונות הנעה הרכב מניע עם גמגום ובמשך כל היום הכל נראה תקין מה יכולה להיות הסיבה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


דף הבית » רכבי פיג'ו » פיג'ו 3008
דילוג לתוכן